Додаток
до постанови Кабінету Міністрів України
від 22 грудня 2010 р. N 1166
ЄДИНІ ВИМОГИ
до конструкції та технічного стану колісних
транспортних засобів, що експлуатуються
1. Ці вимоги встановлюються до конструкції та технічного
стану зареєстрованих в установленому порядку Державтоінспекцією
колісних транспортних засобів, що експлуатуються (далі – колісний
засіб).
Класифікацію колісних засобів наведено у додатку.
2. Вимоги до конструкції та технічного стану колісного
засобу, технічного стану предметів спеціального обладнання залежно
від призначення наведено в маркуванні колісного засобу, його
складників, а також у:
єдиних технічних приписах – Правилах Європейської економічної
комісії ООН з поправками, що додаються до Угоди про прийняття
єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів,
предметів обладнання і частин, які можуть бути встановлені та/або
використані на колісних транспортних засобах, і про умови
взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих
приписів ( 995_343 ) у 1958 році з поправками 1995 року, чинними
на дату першої реєстрації колісного засобу;
Європейській угоді ( 994_866 ), що доповнює Конвенцію про
дорожній рух ( 995_041 ), відкриту для підписання у м. Відні
8 листопада 1968 р.;
сертифікаті відповідності;
документах з експлуатації та ремонту колісного засобу,
затверджених його виробником;
нормативних документах, зокрема технічних умовах;
документах щодо переобладнання колісного засобу;
міжнародних угодах України з питань автомобільних перевезень,
що містять вимоги до конструкції та технічного стану колісного
засобу.
3. Конструкція колісного засобу повинна відповідати
ідентифікаційним даним, визначеним на дату його реєстрації (з
урахуванням змін), згідно з документами, зазначеними у пункті 2
цих вимог.
4. Технічний стан колісного засобу загального призначення
повинен відповідати вимогам щодо експлуатаційної безпечності
систем управління, зокрема оглядовості з місця водія, установки
світлотехнічного обладнання, інших частин електроустановки, шасі,
рами та встановлених на ній складників колісного засобу, обсягу
викидів забруднювальних речовин, рівня акустичного шуму, ступеня
ущільнення порожнин складників колісного засобу, що містять робочу
рідину, стану засобів запобігання надмірному забрудненню
навколишнього природного середовища та створенню надмірного рівня
електромагнітних завад, що передбачені документами, зазначеними в
пункті 2 цих вимог.
5. Вимоги до технічного стану колісного засобу, призначеного
для виконання спеціальних робочих функцій, повинні відповідати
вимогам до технічного стану колісного засобу загального
призначення, на базі якого він виготовлений.
Вимоги до технічного стану додаткових предметів спеціального
обладнання повинні відповідати вимогам, що передбачені
документами, зазначеними в пункті 2 цих вимог для колісних
засобів:
категорії L;
категорій M2, M2G, M3 чи M3G, зокрема шкільних автобусів,
автобусів для перевезення інвалідів;
категорій M1, M1G чи N/M, що використовуються як пасажирські
таксі;
категорій N чи NG, що пристосовані для перевезення пасажирів;
категорій M, N, N/M чи О, оснащених системами живлення
двигунів стисненим природним чи зрідженим нафтовим газом;
обладнаних як засоби швидкої та невідкладної медичної
допомоги;
пристосованих для навчання водінню;
великогабаритних і великовагових;
призначених для перевезення небезпечних вантажів.
Додаток
до Єдиних загальних вимог
КЛАСИФІКАЦІЯ
колісних транспортних засобів
До колісних транспортних засобів (далі – колісний засіб)
категорії L належать:
L – колісний засіб з двома колесами, робочий об\’єм двигуна
1
внутрішнього згоряння якого не перевищує 50 куб. сантиметрів або
максимальна конструктивна швидкість якого не перевищує 50
кілометрів на годину в разі використання також двигуна іншого типу
(двоколісний мопед);
L – колісний засіб з трьома колесами, робочий об\’єм двигуна
2
внутрішнього згоряння якого не перевищує 50 куб. сантиметрів або
максимальна конструктивна швидкість якого не перевищує 50
кілометрів на годину в разі використання також двигуна іншого типу
(триколісний мопед);
L – колісний засіб з двома колесами, робочий об\’єм двигуна
3
внутрішнього згоряння якого перевищує 50 куб. сантиметрів або
максимальна конструктивна швидкість якого перевищує 50 кілометрів
на годину в разі використання також двигуна іншого типу
(мотоцикл);
L – колісний засіб з трьома колесами, асиметрично
4
установленими відносно середньої поздовжньої вертикальної площини,
робочий об\’єм двигуна внутрішнього згоряння якого перевищує
50 куб. сантиметрів або максимальна конструктивна швидкість якого
перевищує 50 кілометрів на годину в разі використання також
двигуна іншого типу (мотоцикл з боковим причепом);
L – колісний засіб з трьома колесами, симетрично
5
розташованими відносно середньої поздовжньої вертикальної площини,
робочий об\’єм двигуна внутрішнього згоряння якого перевищує
50 куб. сантиметрів або максимальна конструктивна швидкість якого
перевищує 50 кілометрів на годину в разі використання також
двигуна іншого типу (мототрицикл);
L – колісний засіб з чотирма колесами, маса якого у
6
спорядженому стані не перевищує 350 кілограмів без урахування маси
акумуляторних батарей, якщо в такому засобі застосовано
електричний двигун; колісний засіб, обладнаний двигуном
внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, робочий об\’єм якого
не перевищує 50 куб. сантиметрів, або двигуном внутрішнього
згоряння іншого типу потужністю (нетто) не більш як 4 кВт, або
електричним двигуном з неперервною віддачею енергії, потужністю не
більш як 4 кВт (легкий мотоквадрацикл);
L – колісний засіб з чотирма колесами, що належить до
7
категорії L , маса якого у спорядженому стані, придатному для
6
перевезення пасажирів, не перевищує 400 кілограмів (або 550
кілограмів для перевезення вантажів) без урахування маси
акумуляторних батарей у разі використання електричного двигуна
потужністю (нетто), яка не перевищує 15 кВт (мотоквадрацикл).
До колісних засобів категорії М належать самохідні колісні
засоби, що мають не менш як чотири колеса та призначені для
перевезення пасажирів (легкові автомобілі, автобуси), зокрема:
М – колісний засіб, що призначений для перевезення
1
пасажирів, у якому кількість місць для сидіння, крім місця водія,
не перевищує восьми;
М – колісний засіб, що призначений для перевезення
2
пасажирів, у якому кількість місць для сидіння, крім місця водія,
перевищує вісім, максимальною масою не більш як 5 тонн;
М – колісний засіб, що призначений для перевезення
3
пасажирів, у якому кількість місць для сидіння, крім місця водія,
перевищує вісім, максимальною масою більш як 5 тонн.
До колісних засобів категорії N належать колісні засоби, що
мають не менш як чотири колеса і призначені для перевезення
вантажів:
N – колісний засіб максимальною масою не більш як 3,5 тонни;
1
N – колісний засіб максимальною масою більш як 3,5 тонни,
2
але не більш як 12 тонн;
N – колісний засіб максимальною масою більш як 12 тонн.
3
До колісних засобів категорії О належать причепи
(напівпричепи):
О – максимальною масою не більш як 0,75 тонни;
1
О – максимальною масою більш як 0,75 тонни, але не більш як
2
3,5 тонни;
О – максимальною масою більш як 3,5 тонни, але не більш як
3
10 тонн;
О – максимальною масою більш як 10 тонн.
4
Для позначення колісного засобу, що належить до категорій M,
N та придатний для руху поза дорогами, використовується також
літера G (наприклад M G). Колісні засоби категорій багатоцільового
1
призначення (вантажопасажирські), що позначаються літерами M/N,
MG/NG, M /N тощо, відносяться до категорій, передбачених
1 2
документами з офіційного затвердження їх типу.