Архітектор у Києві Олег Прокопенко

Компетенція власників автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів

Компетенція власників автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів 
     До  компетенції  власників  автомобільних  доріг,  вулиць  та 
залізничних переїздів  або  уповноважених  ними  органів  у  сфері 
дорожнього руху належить:
     розробка  програм  та  здійснення  заходів  щодо    розвитку, 
удосконалення, ремонту та утримання у  безпечному  для  дорожнього 
руху стані доріг, вулиць та залізничних переїздів, зон відчуження;
     визначення структур управління, проектування, будівництва  та 
утримання доріг, вулиць та залізничних переїздів;
     участь  у  розробці  положень  про    спеціальні    структури 
управління дорожнім рухом;
     компенсація  витрат  власникам  транспортних  засобів,   якщо 
дорожньо-транспортні   пригоди  сталися  з  причин  незадовільного 
експлуатаційного  утримання  автомобільних  доріг,    вулиць    та 
залізничних переїздів, за рішеннями судових органів;
     забезпечення  безпечних,  економічних  та  комфортних    умов 
дорожнього руху;
     організація  і  здійснення  заходів,  спрямованих  на  захист 
навколишнього природного середовища;
     забезпечення учасників дорожнього руху інформацією  з  питань 
стану аварійності та дорожнього покриття, гідрометеорологічних  та 
інших умов;
     вирішення питань експлуатації автомобільних доріг, вулиць  та 
залізничних переїздів у надзвичайних ситуаціях;
     передача права на експлуатаційне утримання доріг,  вулиць  та 
залізничних переїздів іншим юридичним особам;
     визначення  нормативів  та  виділення  необхідних  коштів  на 
будівництво,  реконструкцію,  ремонт  та  утримання  автомобільних 
доріг, вулиць та залізничних переїздів;
     передача права на будівництво комунальних  та  інших  споруд, 
прокладання комунікацій, на захисні  роботи  і  споруди,  сервісні 
споруди та обладнання відповідно до чинного законодавства;
     проведення робіт по створенню і утриманню придорожніх зелених 
насаджень та інше;
     термінове  усунення  пошкоджень  на  автомобільних   дорогах, 
вулицях та залізничних переїздах;
     влаштування місць для зупинок транспортних засобів, стоянок і 
відпочинку учасників дорожнього руху та створення  інших  об\’єктів 
дорожнього сервісу;
     розробка  та  облаштування  автомобільних  доріг,  вулиць  та 
залізничних  переїздів  системами  термінового зв\’язку для виклику 
міліції,  екстреної  медичної  допомоги  та  технічної допомоги; 
{  Абзац  шістнадцятий  статті  9  із змінами, внесеними згідно із 
Законами N 586-VI ( 586-17 ) від 24.09.2008, N 5081-VI ( 5081-17 ) 
від 05.07.2012 }
     обладнання доріг, вулиць та залізничних переїздів  технічними 
засобами регулювання дорожнього руху та їх утримання;
     проведення  лінійного  аналізу  аварійності  на   підвідомчих 
автомобільних дорогах, вулицях та залізничних переїздах;
     виявлення аварійно-небезпечних ділянок та місць  концентрації 
дорожньо-транспортних   пригод   і  впровадження  у  таких  місцях 
відповідних  заходів  щодо  удосконалення  організації  дорожнього 
руху;
     погодження маршрутів перевезення небезпечних, надгабаритних і 
великовагових вантажів;
     забезпечення  роботи  спеціалізованих  служб  по   здійсненню 
заходів щодо організації дорожнього руху;
     своєчасне  виявлення перешкод дорожньому руху та їх усунення, 
а  у разі неможливості – невідкладне позначення дорожніми знаками, 
огороджувальними і направляючими засобами;
     організація виконання  встановлених вимог  щодо  забезпечення 
безпеки дорожнього руху;
     вирішення  інших  питань  дорожнього  руху  згідно  з  чинним 
законодавством. 
     Стаття 10. Компетенція власників транспортних засобів 
     До компетенції власників транспортних засобів належить:
     здійснення заходів щодо розвитку, експлуатації  та  утримання 
у  справному технічному стані транспортних засобів; { Абзац другий 
статті  10  із  змінами,  внесеними  згідно  із  Законом N 3565-VI 
( 3565-17 ) від 05.07.2011 }
     розвиток  мережі  навчальних  закладів  по   підготовці    та 
підвищенню кваліфікації водіїв транспортних засобів;
     організація та здійснення заходів щодо медичного забезпечення 
безпеки дорожнього руху;
     організація та здійснення заходів щодо захисту  навколишнього 
природного середовища від шкідливого впливу транспорту;
     організація  та  фінансування    заходів,    пов\’язаних    із 
профілактикою дорожньо-транспортного травматизму;
     вирішення  питань  експлуатації  транспорту  у   надзвичайних 
ситуаціях;
     створення    за    наявності   більше   п\’ятнадцяти   одиниць 
транспортних  засобів, що дислокуються в одному населеному пункті, 
автотранспортного   підприємства  з  відокремленою  територією  та 
комплексом відповідних умов, із введенням посад фахівців з безпеки 
дорожнього    руху,   відповідальних   за   зберігання,   технічне 
обслуговування  та  експлуатацію транспортних засобів. { Статтю 10 
доповнено  абзацом  восьмим  згідно із Законом N 586-VI ( 586-17 ) 
від 24.09.2008 } 
     Стаття 11. Участь міністерств, інших центральних органів 
                виконавчої  влади та об\’єднань у 
                забезпеченні безпеки дорожнього руху 
     Міністерства,  інші  центральні  органи  виконавчої  влади та 
об\’єднання   у   межах   своєї  компетенції  забезпечують  безпеку 
дорожнього  руху, несуть відповідальність за виконання державних і 
галузевих програм у сфері дорожнього руху, видають нормативні акти 
про дорожній рух, що не суперечать законодавству про дорожній рух, 
сприяють  підприємствам,  установам та організаціям, що входять до 
їх  складу,  у  здійсненні  заходів,  спрямованих  на забезпечення 
безпеки дорожнього руху. 
 
     {  Частину  другу  статті  11  виключено  на  підставі Закону 
N 5459-VI ( 5459-17 ) від 16.10.2012 } 
 
     У  міністерствах,  інших центральних органах виконавчої влади 
та   об\’єднаннях,   підприємствах   та   організаціях,   що  мають 
транспортні   засоби,   при   чисельності  зайнятих  експлуатацією 
транспортних  засобів понад 50 чоловік, вводиться посада фахівця з 
безпеки  дорожнього руху, а понад 500 чоловік – створюється служба 
безпеки  дорожнього  руху.  Положення  про  цю  службу  затверджує 
Кабінет Міністрів України. 
     Стаття 12. Участь підприємств, установ, організацій у 
                забезпеченні безпеки дорожнього руху, обов\’язки 
                посадових осіб у цій сфері 
     1. Підприємства, установи та організації незалежно  від  форм 
власності та господарювання розробляють і  здійснюють  заходи  для 
забезпечення  безпеки  дорожнього  руху,  проводять  у    трудових 
колективах профілактичну роботу по дотриманню вимог  законодавства 
про   дорожній   рух,   за   згодою  з  первинними  профспілковими 
організаціями  включають до колективних договорів вимоги щодо форм 
впливу  на  членів  трудового  колективу  у  разі  порушення  ними 
обов\’язків   учасників   дорожнього   руху,   встановлених  чинним 
законодавством про дорожній рух.
(  Частина перша статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом 
N 1096-IV ( 1096-15 ) від 10.07.2003 ) 
     2.  Посадові  особи,  які  відповідають  за  експлуатацію   і 
технічний стан транспортних засобів, зобов\’язані:
     забезпечувати добір, підвищення кваліфікації та  професійного 
рівня  водіїв,  здійснювати  контроль  за  станом  їх  здоров\’я  і 
дотриманням режиму праці та відпочинку;
     забезпечувати належний технічний стан транспортних засобів та 
дотримання екологічних вимог їх експлуатації;
     не допускати до керування транспортними засобами осіб, які не 
мають  права  на  керування  транспортним   засобом    відповідної 
категорії, не  пройшли  у  встановлений  строк  медичного  огляду, 
перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп\’яніння 
або  під  впливом  лікарських  препаратів, що знижують їх увагу та 
швидкість  реакції;  { Абзац четвертий частини другої статті 12 із 
змінами,  внесеними  згідно  із  Законом  N  586-VI ( 586-17 ) від 
24.09.2008 }
     не випускати на лінію транспортні засоби, технічний стан яких 
не відповідає  вимогам  державних  стандартів,  правил  дорожнього 
руху, а також якщо вони не зареєстровані у встановленому  порядку, 
переобладнані з порушенням  вимог  законодавства  або  не  пройшли 
обов\’язкового  технічного  контролю. { Абзац п\’ятий частини другої 
статті  12  із  змінами,  внесеними  згідно  із  Законом N 3565-VI 
( 3565-17 ) від 05.07.2011 } 
     3.  Посадові  особи,  які  відповідають    за    будівництво, 
реконструкцію, ремонт, експлуатацію та облаштування  автомобільних 
доріг, вулиць та  залізничних  переїздів,  мостів,  шляхопроводів, 
інших споруд, зобов\’язані:
     забезпечувати  утримання  їх  у    стані,    що    відповідає 
встановленим вимогам щодо забезпечення безпеки дорожнього руху;
     при виникненні умов, що створюють загрозу безпеці  дорожнього 
руху, здійснювати заходи для  своєчасної  заборони  або  обмеження 
руху ( 879-2007-п ), а також відновлення безпечних умов для руху;
     впроваджувати у повному обсязі заходи щодо безпеки дорожнього 
руху при здійсненні будівництва, реконструкції та  ремонту  доріг, 
вулиць та залізничних переїздів;
     позначати  місця  виконання  робіт,  місця,  де  залишено  на 
дорозі,   вулиці,   залізничному   переїзді  машини  і  механізми, 
будівельні   матеріали   тощо,   відповідними  дорожніми  знаками, 
огороджувальними  і  направляючими засобами, а в темний час доби і 
при тумані – сигнальними вогнями, передбаченими діючими нормами;
     по закінченні робіт на дорозі, вулиці, залізничному  переїзді 
негайно  привести  їх  у  стан,  що  забезпечує  безперешкодний  і 
безпечний рух транспортних засобів і  пішоходів,  та  впорядкувати 
зони відчуження;
     у  разі  забруднення  проїзної   частини    доріг,    вулиць, 
залізничних  переїздів  невідкладно  здійснювати  заходи  для   їх 
очищення і своєчасного попередження учасників дорожнього руху  про 
загрозу безпеці руху, що виникла;
     обладнувати їх  технічними  засобами  регулювання  дорожнього 
руху;
     виявляти аварійно-небезпечні ділянки  та  місця  концентрації 
дорожньо-транспортних  пригод  та забезпечувати здійснення у таких 
місцях відповідних заходів щодо удосконалення умов та  організації 
дорожнього руху для забезпечення його безпеки;
     своєчасно виявляти перешкоди дорожньому руху та забезпечувати 
їх  усунення,  а  у  разі  неможливості  –  невідкладно  позначати 
дорожніми знаками, огороджувальними і направляючими засобами;
     щомісяця проводити лінійний аналіз аварійності.
     4.  Особи,  які  відповідають  за  експлуатацію  під\’їзних  і 
грунтових доріг, а також власники транспортних засобів зобов\’язані 
виключати можливість виносу транспортними засобами землі,  каміння 
або інших матеріалів на автомобільні  дороги,  вулиці,  залізничні 
переїзди. 
     Стаття 13. Участь об\’єднань громадян і громадян у 
                здійсненні заходів щодо безпеки дорожнього руху 
     Об\’єднання  громадян  і  громадяни  мають  сприяти  державним 
органам у здійсненні заходів щодо безпеки дорожнього руху. 
 
     {  Частину  другу  статті  13  виключено  на  підставі Закону 
N 586-VI ( 586-17 ) від 24.09.2008 } 
 
     Міністерства,  інші  центральні  органи  виконавчої  влади та 
об\’єднання зобов\’язані враховувати пропозиції об\’єднань громадян і 
громадян з питань безпеки дорожнього руху. 
     Держава забезпечує проведення пільгової  податкової  політики 
щодо об\’єднань громадян, головною метою яких є проведення  заходів 
з безпеки дорожнього руху. 

Exit mobile version