ТРАНСПОРТНА СИСТЕМА УКРАЇНИ
Стаття 21. Єдина транспортна система України
Єдину транспортну систему України становлять:
транспорт загального користування (залізничний, морський,
річковий, автомобільний і авіаційний, а також міський
електротранспорт, у тому числі метрополітен);
промисловий залізничний транспорт;
відомчий транспорт;
трубопровідний транспорт;
шляхи сполучення загального користування.
Єдина транспортна система повинна відповідати вимогам
суспільного виробництва та національної безпеки, мати розгалужену
інфраструктуру для надання всього комплексу транспортних послуг, у
тому числі для складування і технологічної підготовки вантажів до
транспортування, забезпечувати зовнішньоекономічні зв\’язки
України.
Стаття 22. Залізничний транспорт і його склад
До складу залізничного транспорту входять підприємства
залізничного транспорту, що здійснюють перевезення пасажирів,
вантажів, багажу, пошти, рухомий склад залізничного транспорту,
залізничні шляхи сполучення, а також промислові, будівельні,
торговельні та постачальницькі підприємства, навчальні заклади,
технічні школи, дитячі дошкільні заклади, заклади охорони
здоров\’я, фізичної культури та спорту, культури, науково-дослідні,
проектно-конструкторські організації, підприємства промислового
залізничного транспорту та інші підприємства, установи та
організації незалежно від форм власності, що забезпечують його
діяльність і розвиток.
Стаття 23. Землі залізничного транспорту
До земель залізничного транспорту належать землі, надані в
користування підприємствам і організаціям залізничного транспорту
відповідно до чинного законодавства України. До складу цих земель
входять землі, які є смугою відведення залізниць, а саме землі,
надані під залізничне полотно та його облаштування, станції з
усіма будівлями і спорудами енергетичного, локомотивного,
вагонного, колійного, вантажного і пасажирського господарства,
сигналізації та зв\’язку, водопостачання, каналізації, захисні та
укріплюючі насадження, службові, культурно-побутові приміщення та
інші споруди, необхідні для забезпечення роботи залізничного
транспорту. ( Частина перша статті 23 в редакції Закону N 507-XIV
( 507-14 ) від 17.03.99 )
Уздовж земель залізничного транспорту можуть встановлюватися
охоронні зони. ( Частина друга статті 23 в редакції Закону
N 507-XIV ( 507-14 ) від 17.03.99 )
Землі залізничного транспорту повинні утримуватися в
належному санітарному стані і використовуватися для вирощування
деревини, у тому числі ділової, та кормів для тваринництва.
Стаття 24. Морський транспорт і його склад
До складу морського транспорту входять підприємства морського
транспорту, що здійснюють перевезення пасажирів, вантажів, багажу,
пошти, судна, судноремонтні заводи, морські шляхи сполучення, а
також підприємства зв\’язку, промислові, торговельні, будівельні і
постачальницькі підприємства, навчальні заклади, заклади охорони
здоров\’я, фізичної культури, науково-дослідні,
проектно-конструкторські організації та інші підприємства,
установи та організації незалежно від форм власності, що
забезпечують роботу морського транспорту.
{ Стаття 24 із змінами, внесеними згідно із Законом N 4709-VI
( 4709-17 ) від 17.05.2012 }
Стаття 25. Землі морського транспорту
До земель морського транспорту належать землі, надані в
користування під:
морські порти з набережними, майданчиками, причалами,
вокзалами, будівлями, спорудами, устаткуванням, об\’єктами
загальнопортового і комплексного обслуговування флоту;
гідротехнічні споруди і засоби навігаційної обстановки,
судноремонтні заводи, майстерні, бази, склади, радіоцентри,
службові та культурно-побутові приміщення та інші споруди, що
обслуговують морський транспорт.
До земель морського транспорту не належать території,
насипані або намиті в акваторії за кошти портів.
Спорудження на підходах до портів (каналів) мостових,
кабельних і повітряних переходів, водозабірних та інших об\’єктів,
а також спорудження радіосистем у зоні радіонавігаційних об\’єктів
погоджується з адміністрацією портів.
Стаття 26. Технічний нагляд за суднами
Технічний нагляд за суднами та їх класифікація незалежно від
форм власності судна і його власника здійснюються класифікаційним
товариством, обраним за пропозицією судновласника та за
погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує
реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському та
річковому транспорті.
{ Стаття 26 із змінами, внесеними згідно із Законом N 5502-VI
( 5502-17 ) від 20.11.2012 }
Стаття 27. Річковий транспорт і його склад
До складу річкового транспорту входять підприємства річкового
транспорту, що здійснюють перевезення пасажирів, вантажів, багажу,
пошти, порти і пристані, судна, суднобудівно-судноремонтні заводи,
ремонтно-експлуатаційні бази, підприємства шляхового господарства,
а також підприємства зв\’язку, промислові, торговельні, будівельні
та постачальницькі підприємства, навчальні заклади, заклади
охорони здоров\’я, фізичної культури та спорту, культури,
проектно-конструкторські організації та інші підприємства,
установи і організації незалежно від форм власності, що
забезпечують роботу річкового транспорту.
Стаття 28. Землі річкового транспорту
До земель річкового транспорту належать землі, надані в
користування під:
порти, спеціалізовані причали, пристані і затони з усіма
технічними спорудами та устаткуванням, що обслуговують річковий
транспорт;
пасажирські вокзали, павільйони і причали;
судноплавні канали, судноплавні, енергетичні та гідротехнічні
споруди, службово-технічні будівлі;
берегоукріплювальні споруди і насадження;
спеціальні насадження для вирощування деревини, в тому числі
ділової;
вузли зв\’язку, радіоцентри і радіостанції;
будівлі, берегові навігаційні знаки та інші споруди для
обслуговування водних шляхів, судноремонтні заводи,
ремонтно-експлуатаційні бази, майстерні, судноверфі,
відстойно-ремонтні пункти, склади, матеріально-технічні бази,
інженерні мережі, службові та культурно-побутові приміщення, інші
об\’єкти, що забезпечують роботу річкового транспорту.
Для робіт, пов\’язаних із судноплавством і сплавом на
внутрішніх водних шляхах, поза населеними пунктами виділяється у
встановленому порядку берегова смуга. Землі берегової смуги не
вилучаються у землекористувачів і використовуються відповідно до
чинного законодавства України.
Стаття 29. Технічний, класифікаційний і судноплавний
нагляд за річковими суднами
Технічний та класифікаційний нагляд за річковими суднами
здійснюється класифікаційним товариством у порядку, встановленому
Кабінетом Міністрів України.
Державний нагляд за безпекою судноплавства річкових суден
здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує
реалізацію державної політики у сфері безпеки на морському та
річковому транспорті.
{ Стаття 29 в редакції Закону N 5502-VI ( 5502-17 ) від
20.11.2012 }
Стаття 30. Автомобільний транспорт і його склад
До складу автомобільного транспорту входять підприємства
автомобільного транспорту, що здійснюють перевезення пасажирів,
вантажів, багажу, пошти, авторемонтні і шиноремонтні підприємства,
рухомий склад автомобільного транспорту, транспортно-експедиційні
підприємства, а також автовокзали і автостанції, навчальні
заклади, ремонтно-будівельні організації та соціально-побутові
заклади, інші підприємства, установи та організації незалежно від
форм власності, що забезпечують роботу автомобільного транспорту.