Для пожежних автомобілів слід передбачати проїзди завширшки не менше ніж 3,5 м або смуги завширшки не менше ніж 6 м, які повинні бути розраховані на відповідні навантаження від пожежного автомобіля.
У найкрупніших та крупних містах в районах висотної забудови конструкцію дорожнього покриття пожежного проїзду слід проектувати з урахуванням розрахункового навантаження від авто- драбини або автопідйомника: не менше 15 т на вісь, загальна маса – 53 т, тиск виносної опори – 13,9 кг/см2.
До житлових будинків висотою 9 поверхів і вище та до громадських будинків висотою 5 поверхів і більше проїзди слід передбачати з усіх сторін. До будинків меншої поверховості проїзди можна влаштовувати з однієї поздовжньої сторони.
Відстань від краю проїзду до зовнішньої стіни будинку слід приймати 5-7 м для будинків з умовною висотою до 26,5 м включно і 9-11 м для будинків з умовною висотою понад 26,5 м.
При терасній забудові слід передбачати проїзди для пожежних машин, які мають з\’єднуватися зовнішніми сходами – пішохідними доріжками. Відстань між проїздами і зовнішніми сходами має бути не більше ніж 100 м.
У зонах садибної забудови, крім вуличної мережі (розділ 10), слід формувати мережу внутріш- ньоквартальних проїздів, ширина проїзної частини яких приймається:
-з однією смугою руху – 3,5 м;
-з двома – 5,5 м.
На односмугових проїздах слід передбачати роз\’їзди. До житлових і громадських будинків необхідно передбачати проїзди шириною не менше 3,5 м на відстані не ближче 5 м від стін, що придатні для проїзду пожежних машин.
15.3.2 До виробничих, сільськогосподарських будівель та споруд по всій їх довжині повинен бути забезпечений вільний під\’їзд з твердим покриттям для пожежних автомобілів: з однієї сторони будівлі або споруди при їх ширині до 18 м та з двох сторін при ширині понад 18 м. До будинків з площею забудови більше 10 га або при ширині більше 100 м під\’їзд пожежних автомобілів має бути забезпечений з усіх сторін. У випадках, коли за виробничими потребами не вимагається облаштування доріг з твердим покриттям, дозволяється улаштування під\’їзду для пожежних автомобілів по укріплених грунтах із застосуванням гравію або щебеню, які відповідають [76].
Для будівлі або споруди шириною від 18 м до 100 м (крім будівель з переробки та зберігання зерна) дозволяється улаштування проїзду з однієї повздовжньої сторони при одночасному дотриманні таких умов:
-будівля або споруда має бути одноповерховою;
-будівля або споруда не повинна відноситись до категорій А або Б за вибухопожежною небезпекою;
-будівля або споруда має бути І, II, III, ІІІа ступеня вогнестійкості;
-будівля або споруда має бути висотою не більше 9 м;
-виробниче (сільськогосподарське) підприємство має бути забезпечене зовнішнім протипо-жежним водопостачанням з мінімальним вільним напором, що повинен забезпечувати висоту компактного струменя не менше ніж 10 м за максимально необхідної витрати води на пожежогасіння та розташуванням пожежного ствола для найбільш віддаленої частини будівлі на рівні найвищої точки землі;
-з повздовжньої сторони, яка не забезпечена проїздом для пожежних автомобілів, необхідно передбачати улаштування лінії водопроводу з встановленням на неї пожежних гідрантів;
-виробниче (сільськогосподарське) підприємство повинно бути додатково забезпечено пожежними колонками, пожежними рукавами та пожежними стволами у кількості, що забезпечує подавання необхідних витрат води та кількості струменів у найвіддаленішій точці підлоги приміщення найвіддаленішої будівлі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code