Порядок водіння поїздів, передавальних составів і спеціального самохідного рухомого складу машиністами

Порядок водіння поїздів, передавальних составів і спеціального самохідного рухомого складу машиністами
 
     1. Машиніст локомотива й спеціального самохідного рухомого складу зобов\’язаний:
     добре знати відповідну конструкцію локомотива або спеціального самохідного рухомого складу (відповідно до обов\’язків), профіль дільниць, що обслуговуються, розміщення їх постійних сигналів, сигнальних покажчиків та знаків і їх призначення, Інструкцію з організації руху або ТРА станції;
     у разі приймання локомотива і спеціального самохідного рухомого складу переконатися у його справності, звернувши особливу увагу на дію гальм, пісочниць та радіозв\’язку; за записом у журналі технічного стану локомотива переконатися в справності приладів безпеки (автостопа);
     перевірити наявність сигнальних приладів, протипожежних засобів, інших пристроїв, що забезпечують безпеку руху.
 
     2. Після причеплення локомотива до состава машиніст зобов\’язаний:
     переконатися в правильності зчеплення локомотива з першим вагоном состава та з\’єднання повітряних рукавів, а також у тому, що кінцеві крани між ними відкрито;
     зарядити гальмову магістраль стисненим повітрям, переконатися у тому, що падіння тиску не перевищує встановлених норм, і випробувати автогальма;
     після повного випробування автогальм переконатися у відповідності гальмового натиснення встановленим нормам;
     на дільницях, обладнаних радіозв\’язком, переконатися, що радіостанція працює;
     ознайомитися за доповіддю чергового по станції (начальника зміни, диспетчера) з наявністю в составі вантажів окремих категорій, що вимагають особливої обережності, наявністю відкритого рухомого складу;
     перед відправленням состава (самохідного рухомого складу) ввімкнути прилади безпеки, а на дільницях, обладнаних радіозв\’язком, і радіозв\’язок.
 
     3. Під час ведення состава локомотивна бригада зобов\’язана:
     стежити за вільністю колії, сигналами, сигнальними покажчиками та знаками, виконувати їх вимоги й повторювати один одному всі сигнали, що подаються світлофорами, сигналами зупинки та зменшення швидкості, які подаються з колії;
     стежити за станом і цілісністю состава та сигналами, що подаються з нього;
     спостерігати за показаннями приладів, що контролюють безперебійність та безпеку роботи локомотива;
     забезпечувати найбільш повне використання потужності локомотива при економному витрачанні палива й мастила;
     під час в\’їзду на станцію й проходження по станційних коліях подавати встановлені сигнали, стежити за стрілочними покажчиками та правильністю маршруту, за вільністю колії і сигналами, що подаються працівниками станції, а також за рухом маневрових локомотивів на суміжних коліях, негайно вживаючи заходів щодо зупинки в разі виникнення загрози безпеці руху.
 
     4. Після зупинки состава на станції, якщо в ньому виявлено несправності, машиніст зобов\’язаний негайно доповісти про це черговому по станції (начальнику зміни, диспетчеру).
 
     5. У випадках виявлення на шляху прямування пошкодження колії та інших споруд і пристроїв, несправності в составі машиніст зобов\’язаний повідомити про це чергового найближчої станції (начальника зміни, диспетчера). У разі використання радіозв\’язку машиніст повинен передати по радіо повідомлення про ці несправності черговому (начальнику зміни, диспетчеру) найближчої станції.
 
     6. У разі необхідності зупинки на станції машиніст зобов\’язаний зупинити состав, не проїжджаючи граничний стовпчик або вихідний сигнал колії приймання. При цьому локомотив повинен бути зупинений, як правило, біля граничного стовпчика або вихідного сигналу колії приймання. Не доїжджаючи до них, машиніст може зупинитись тільки в тому випадку, якщо переконаний, що весь состав встановлений у межах корисної довжини колії приймання.
 
     7. Під час ведення состава машиніст зобов\’язаний:
     тримати гальмові пристрої у постійній готовності до дії, перевіряти їх на шляху прямування, не допускати падіння тиску в головному резервуарі та гальмовій магістралі нижче встановлених норм;
     при заборонних показаннях постійних сигналів, показаннях сигналів зменшення швидкості та інших сигналів, що вимагають зниження швидкості, застосовуючи службове гальмування, зупинити состав, не проїжджаючи сигналу зупинки, а сигнал зменшення швидкості пройти зі швидкістю, не більшою встановленої для цього сигналу;
     у разі несподіваної подачі сигналу зупинки або раптового виникнення перешкоди застосувати всі засоби екстреного гальмування для зупинки состава, які є у його розпорядженні;
     в умовах сильних туманів, зливи та хуртовини, що різко обмежують видимість сигналів, вести состав з особливою пильністю і, у разі потреби, знижувати швидкість, щоб була повністю забезпечена безпека руху.
 
     8. На шляху прямування машиністу забороняється:
     перевищувати швидкості, встановлені цими ПТЕ, а також керівником підприємства, на балансі якого обліковуються колії, виданими попередженнями та показаннями сигналів;
     відволікатися від управління локомотивом, його обслуговуванням та спостереженням за сигналами й станом колії;
     вимикати справні пристрої безпеки або втручатися в їх роботу.
 
     9. Рухом поїзда, передавального состава під час їх прямування з подвійною тягою або з підштовхувальним локомотивом керує машиніст ведучого локомотива. Машиністи другого та підштовхувального локомотивів зобов\’язані підкорятися усім вказівкам і сигналам машиніста ведучого локомотива й повторювати їх.
 
     10. Порядок водіння поїздів, передавальних составів з подвійною тягою та роботи підштовхувальних локомотивів на кожній дільниці підштовхування встановлюється керівником підприємства і вказується в Інструкції з організації руху або ТРА станції.

Без категорії

admin

Architect PhD Kyiv in Ukraine

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code