Розробка пропозицій щодо можливості і умов забудови будь-якої земельної ділянки
1. Статтею 19 Закону України \”Про регулювання містобудівної документації\” (далі – Закон) визначено, що Детальний план території визначає містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території.
Відповідно до Розділу 5 \”Прикінцеві положення\” Закону:
Протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом рішення щодо визначення та надання містобудівних умов і обмежень приймають спеціально уповноважені органи містобудування та архітектури з урахуванням попередніх планувальних рішень у межах встановленого законодавством строку.
Таким чином містобудівні умови визначаються відповідною містобудівною документацією на місцевому рівні.
2. Наказом Мінрегіону України від 07.07.2011 N 109 \”Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст\” визначено:
Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються:
– засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою;
– ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі);
– викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
– кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності);
– черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру – за умови відсутності містобудівного кадастру);
– фотофіксація земельної ділянки (з оточенням);
– містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об\’єкта будівництва.
Містобудівний розрахунок – розрахунок щодо граничнодопустимих параметрів забудови, умови ув\’язки архітектурно-планувального та об\’ємно просторового рішення, системи обслуговування, інженерних комунікацій, транспортного обслуговування та благоустрою з існуючою забудовою із дотриманням чинних нормативних документів.
3. Статтею 19 Закону України \”Про архітектурну діяльність\” визначено, що виконання проектних робіт по створенню об\’єктів архітектури не потребує наявності у фахівців відповідного кваліфікаційного сертифіката у разі:
розроблення проектних матеріалів, не передбачених для реалізації (ескізні, пошукові, концептуальні тощо), пропозицій щодо можливості і умов забудови будь-якої земельної ділянки.
Склад містобудівного розрахунку.
Склад, зміст, порядок розроблення та оновлення містобудівної документації на місцевому рівні визначаються центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.
Крім того, рішенням Київської міської ради від 24.05.2007 № 528/1189 \”Про затвердження Положення про порядок проведення інвестиційних конкурсів для будівництва, реконструкції, реставрації тощо об\’єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва\” передбачається, що:
Замовник містобудівного розрахунку (пыдготовчих робыт), який визначений розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), замовляє виконання передпроектних та/або проектних робіт організації, яка має відповідну ліцензію.
Передпроектні пропозиції не є стадією проектування та виконуються замовником передінвестиційних робіт з метою отримання висновків суб\’єктів погодження. Відповідно до завдання на проектування передпроектні пропозиції можуть містити:
– містобудівний розрахунок;
– аналіз містобудівних обмежень та умов забудови земельної ділянки;
– два або більше варіантів концептуального архітектурно-планувального рішення забудови земельної ділянки;
– рішення щодо генерального плану будівництва об\’єкта;
– орієнтовні техніко-економічні показники інвестиційного проекту.