Site icon Архітектор Олег Прокопенко у м. Києві

Рух поїздів і передавальних составів

Рух поїздів і передавальних составів
 
     1. Рухом поїздів і передавальних составів на дільниці повинен керувати тільки один працівник – черговий по станції (начальник зміни, диспетчер) згідно з розподілом обов\’язків, установленим директором філії, який відповідає за безпечне та вчасне їх просування на дільниці, що ним обслуговується. Вказівки чергового по станції (начальника зміни, диспетчера) підлягають беззаперечному виконанню працівниками, робота яких безпосередньо пов\’язана з рухом поїздів та передавальних составів на цій дільниці.
 
     2. Не дозволяється давати оперативні вказівки щодо руху поїздів та передавальних составів на дільниці без відома чергового по станції (начальника зміни, диспетчера).
 
     3. Кожна станція та колійний пост у частині керівництва рухом і кожний поїзд або передавальний состав повинні бути одночасно в розпорядженні тільки одного працівника: станція – чергового по станції (начальника зміни, диспетчера); пост – чергового поста; поїзд або передавальний состав – машиніста локомотива. Локомотиви, що прямують поодинці, та спеціальний самохідний рухомий склад перебувають у розпорядженні машиніста ведучого локомотива.
 
     4. На станціях залежно від колійного розвитку може бути кілька чергових по станціях (начальників змін, диспетчерів), постах або парках, кожен з яких одноосібно розпоряджається рухом поїздів або передавальних і маневрових составів у межах своєї ділянки роботи. Розмежування районів управління на таких станціях і коло обов\’язків, пов\’язаних з рухом поїздів і передавальних составів, кожного чергового по станції (начальника зміни, диспетчера), поста, парку встановлюються керівником підприємства або структурного підрозділу, у підпорядкуванні якого перебувають чергові по станції (начальники змін, диспетчери), і вказуються в Інструкції з організації руху або ТРА станції.
 
     5. На станціях складач поїздів, який супроводжує поїзд або передавальний состав, машиніст локомотива та спеціального самохідного рухомого складу, що не супроводжується складальною бригадою, підпорядковуються вказівкам чергового по станції (начальника зміни, диспетчера). Порядок використання колій для приймання та відправлення поїздів і передавальних составів та спеціального самохідного рухомого складу має бути встановлений керівником підприємства або структурного підрозділу, на балансі якого обліковуються колії, і вказаний в Інструкції з організації руху або ТРА станції.
 
     6. Черговий по станції (начальник зміни, диспетчер) зобов\’язаний забезпечити наявність вільних колій для вчасного приймання поїздів та передавальних составів.
 
     7. Не дозволяється займати уловлювальні тупики будь-яким рухомим складом, а запобіжні тупики – вантажними вагонами з небезпечними вантажами.
 
     8. Черговий по станції (начальник зміни, диспетчер) несе відповідальність за безпеку руху поїздів і передавальних составів та маневрову роботу, за вчасне й повне транспортне обслуговування виробничих цехів і дільниць структурних підрозділів підприємств МПЗТ.
 
     9. Черговий по станції (начальник зміни, диспетчер) зобов\’язаний контролювати роботу сигналістів і чергових стрілочних постів з приймання та відправлення поїздів і передавальних составів, проведення маневрів, перевіряти правильність розпоряджень, що надаються, та їх виконання сигналістами й черговими стрілочних постів.
 
     10. На підприємствах і в структурних підрозділах МПЗТ, де за умовами роботи немає посади чергового по станції (начальника зміни, диспетчера), його обов\’язки покладаються на іншого працівника – начальника дільниці, району, майстра у порядку, встановленому керівником підприємства або структурного підрозділу, у підпорядкуванні якого перебувають ці працівники.
 
     11. Приміщення чергового по станції (начальника зміни, диспетчера) повинно бути ізольоване. Правом входу в приміщення чергового по станції (начальника зміни, диспетчера) користуються тільки директор структурного підрозділу, особи, які безпосередньо працюють разом з черговим по станції (начальником зміни, диспетчером), працівники, які контролюють дії чергового по станції (начальника зміни, диспетчера) та справність приладів управління.
 
     12. Складач поїздів або працівник, який виконує його обов\’язки, зобов\’язаний:
     переконатися перед відправленням поїзда або передавального состава в тому, що вони правильно сформовані та зчеплені, гальмові рукави з\’єднані, кінцеві крани (крім останнього) відкриті, вантажі на відкритому рухомому складі навантажені й закріплені правильно, схоронність вантажів забезпечена;
     переключити повітророзподільники вагонів на відповідний режим гальмування, провести випробування автогальм, якщо виконання цих операцій належить до його обов\’язків;
     стежити на шляху прямування за станом рухомого складу та сигналами, що подаються з колії й поїзда або передавального состава, вживати заходів щодо безпечного прямування, а в разі руху вагонами вперед стежити також за сигналами, вільністю колії та правильністю маршруту, рухом і розташуванням рухомого складу, за людьми, які перебувають на коліях, та вживати негайних заходів щодо зупинки рухомого складу в разі загрози безпеці руху або життю людей.
 
     13. На дільниці, де поїзди або передавальні состави обертаються без складача поїздів, його обов\’язки виконує один із членів локомотивної бригади (машиніст локомотива або його помічник) відповідно до покладених на нього обов\’язків.

Exit mobile version