Штучні споруди на вулицях і
дорогах

3.28 Елементи поперечного профілю на мостах,
шляхопроводах, тунелях, естакадах та інших штучних спорудах, як правило,
повинні бути такими самими, як і елементи поперечного профілю вулиць і доріг,
що через них пропускаються.

На ділянках штучних споруд, як виняток, дозволяється
звуження розділювальної смуги та тротуарів.

У межах двопрогонного шляхопроводу (тунелю)
розділювальна смуга для вулиць безперервного руху може бути прийнята завширшки 2,0 м з установленням
бар\’єрної огорожі та влаштуванням з обох її боків запобіжних смуг.

У тих випадках, коли вулиця чи дорога не має
розділювальної смуги, а рішення штучної споруди передбачає розміщення опор між
проїзними частинами на вулиці, що примикає до штучної споруди, необхідно
передбачати розширення проїзної частини для розміщення розділювальної смуги.

Розширення і звуження проїзної частини на штучних
спорудах повинне сполучатися з проїзною час­тиною плавними кривими на ділянці
завдовжки не менше 100 м,
а також заокругленнями, встановленими для даної категорії вулиць і доріг.

3.29 Ширина тротуарів на
штучних спорудах може бути зменшена відносно їх ширини на вулицях, що ними
пропускаються (до магістралі категорією нижче), і призначатися за розрахунком,
але не менше, м:

для магістралей безперервного руху 3,0

для магістралей регульованого руху та
районного значення 2,25

У тих випадках, коли
регулярний пішохідний рух відсутній, на транспортних естакадах і в тунелях обов\’язково
проектується службовий тротуар завширшки 0,75-1,0 м, в особливо складних
умовах— 0,5 м.

На вулицях безперервного та
дорогах регульованого руху в межах штучних споруд, коли це можливо, слід
передбачати рух пішоходів на окремих смугах поза штучною спорудою для уникнення
підйому по сходах на висоту 6-6,5
м. За умови влаштування тротуарів на штучних спорудах до
них повинні бути влаш­товані сходи в створі вулиць, що пересікаються.

3.30 Штучні споруди, як правило, слід розміщувати на
прямих у плані ділянках вулиці (дороги). Улаш­тування мостів, шляхопроводів,
естакад і тунелів на кривих у плані допускається як виняток при відпо­відному
техніко-економічному обгрунтуванні та без зміни елементів плану в межах кривих.
Найбільший поздовжній похил у межах штучних споруд не повинен перевищувати З0 ‰ .
Решта елементів поздов­жнього профілю повинні прийматися такими самими як на
вулицях і дорогах, що перетинаються.

3.31 Угнутий поздовжній профіль на штучних спорудах
не проектується. Увігнуті вертикальні криві необхідно вписувати таким чином,
щоб вони закінчувались за 10-20
м до початку штучних споруд. В усіх сумнівних випадках
потрібно виконувати розрахунок відстані видимості, яка не повинна бути менше
шляху, що проходить автомобіль при гальмуванні.

3.32 Величини найменших радіусів вертикальних
кривих, а також розрахункові відстані видимості на вулицях і дорогах слід
приймати згідно з таблицею 2.8.

У складних умовах
проектування величини радіусів вертикальних кривих не слід приймати менше, м:

для
опуклих кривих 2000

для
угнутих кривих 500

У цьому разі на перетині магістралей у різних рівнях
повинна бути обмежена швидкість руху транс­портних засобів для забезпечення
необхідної видимості в поздовжньому профілі.

3.33 На всій протяжності штучних споруд мостового
типу повинні бути забезпечені умови безпеки руху, які будуть запобігати виїзду
транспортних засобів за межі передбачених для них смуг проїзної час­тини та
удари об елементи конструкцій. Для цього повинні передбачатися огородження
бар\’єрного типу заввишки 0,75-0,8
м.

3.34 На вулицях і дорогах за
умови пропуску всіх видів транспорту, включаючи трамвайні лінії, габарит за
висотою над поверхнею проїзної частини під конструкцією штучної споруди слід
приймати 5 м.

3.35 Відстань від верху головки рейки до низу
виступних конструкцій штучних споруд, що розта­шовуються над залізничними
коліями, слід приймати не менше, м:

для штучних споруд завширшки
до 5 м (у
нижній частині конструкції) 6,3

за ширини штучних споруд
більше 5 м
6,5

для пішохідних містків завширшки не більше 5 м,

розташованих над коліями станцій, роз\’їздів і обгінних пунктів 6,8

за ширини пішохідних містків більше 5 м 7,0

3.36 Габарити мостів, шляхопроводів і естакад
допускається приймати на основі індивідуальних техніко-економічних
обгрунтувань, враховуючи розміщення споруди, її архітектурно-композиційне зна­чення,
досвід експлуатації аналогічних споруд.

3.37 Мости, шляхопроводи, естакади, тунелі та труби
проектуються за вимогами СНіП 2.05.03, СНіП 3.06.04, СНіП 11-44, СНіП Ш-44,
ДСТУ Б В.2.3-1, ГОСТ 24451, ГОСТ 9238.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *