Класифікація вулиць, доріг і площ та основні

розрахункові показники для їх проектування

 

1.5 Категорії вулиць і доріг за функціональним
призначенням слід приймати відповідно до класи­фікації ДБН 360, а площ за
особливостями їх транспортного обслуговування згідно з таблицею 1.1.


 



Таблиця 1.1

Площі

Призначення

Під час проектування повинні передбачатися

Головні

Для руху
транспорту, що обслуговує адмініст­ративні та громадські будинки і споруди,
розташовані в межах площі, а також для проведення свят, народних гулянь,
демонстрацій, парадів

Переважно рух пішоходів, вилучення транзитного руху
транспорту

Перед значними громад­ськими спорудами і будинками
(виставки, парки, торгові центри), стадіонами, палацами спорту, театрами тощо

Для під\’їздів і
підходів до громадських будинків і споруд та швидкої евакуації відвідувачів і
глядачів, розміщення стоянок легкових автомобілів, зупинок громадського
транспорту

Розподіл
в одному чи різних рівнях місцевого та транзитного руху транспорту

 

Транспортні

 

Зосередження та
перерозподіл транспортних потоків у місцях перехрещення або прими­кання
магістральних вулиць і доріг з великою інтенсивністю руху різних видів
міського транспорту з пересіканням транспортних і пішохідних потоків в одному
та різних рівнях, регулювання руху на під\’їздах до мостів при виході до них
двох і більше вулиць або доріг

Переважно транзитний

рух
транспорту

Вокзальні

 

Для забезпечення зручних під\’їздів і пішо­хідних підходів
до вокзалів залізничного, автомобільного, водного (морського й річко­вого)
транспорту та аеропортів, розміщення автомобільних стоянок і зупинок масового
громадського транспорту

Транзитний та
під\’їзний рух транспорту з чітким перероз­поділом за напрямками

Багатофункіональні

Для під\’їздів і підходів до значних транс­портно-пересадочних
вузлів, розміщення споруд приміського та міського транспорту здійснення
пересадки пасажирів з одних видів транспорту на інші

Переважно
під\’їзний рух тран­спорту та зручний рух пішоходів до зупинок пересадки

Ринкові

Для забезпечення зручних під\’їздів і підходів до ринків,
розміщення зупинок громадського пасажирського та стоянок автомобільного
транспорту

Переважно рух пішоходів, наявність короткочасних
автостоянок, виключення транзитного руху транспорту

Передзаводські

Для організації
під\’їздів, розміщення зупинок громадського пасажирського та стоянок
індивідуального автомобільного транспорту, евакуації працюючих

Зручне
розміщення зупинок громадського пасажирського транспорту та стоянок для
індивідуальних автомобілів

Примітка 1.
У сільських
населених пунктах, як правило, проектуються головні, вокзальні
(пристанські) та

ринкові площі
(майдани).

Примітка 2.
Розміри площ
приймаються у відповідності з
проектами планування та забудови населених

пунктів, а їх
проектування у плані здійснюється на основі попередньо розроблених
комплексних

схем (проектів)
організації дорожнього руху з урахуванням характеру, розміру та особливостей

руху транспорту і
пішоходів на площі та прилеглих до неї вулиць.

 


1.6 Розрахункові
швидкість та інтенсивність руху транспорту для вулиць і доріг різних категорій,
за якими визначаються нормативи їх проектування у плані, поздовжньому та
поперечному профілях (розділи 2, 3), слід приймати за таблицею 1.2.


Таблиця 1.2

Категорії вулиць і доріг

 

Розрахункова швидкість
руху одиничного легкового автомобіля, км/год

Розрахункова інтенсивність
руху, прив. од./год на смугу

Міські вулиці та дороги

Магістральні дороги:

безперервного руху

регульованого руху

 

 

120

90

 

 

1200

800

 

Магістральні
вулиці загальноміського значення:

безперервного руху

регульованого руху

 

 

100

90

 

 

1200

700

 

Магістральні вулиці районного значення

80

500

Вулиці та дороги місцевого значення:

житлові
вулиці

дороги
промислових і комунально-складських зон

проїзди

 

60

60

30

 

200

300

150

Селищні та сільські вулиці (дороги)

Селищні дороги

60

500

Головні вулиці

60

500

Житлові вулиці

60

100

Дороги виробничого призначення

30

Проїзди

30

25

Примітка 1. Розрахунковою швидкістю руху одиничного легкового автомобіля визначаються

геометричні параметри плану та
поздовжнього профілю, а розрахунковою

інтенсивністю руху –
кількість смуг руху.

 

Примітка 2. За розрахункову
інтенсивність руху прийнято 80% транспортний потік, під час

якого забезпечується
зниження розрахункової швидкості не більше30%.

 

Примітка 3. Пропускна здатність багатосмугової проїзної частини на перегонах

визначається з урахуванням
коефіцієнта багатосмуговості, який залежно від

кількості смуги в
одному напрямку, приймається: за однієї смуги – 1,0; двох

1,9; трьох – 2, 7; чотирьох – 3,5.

 

1.7 У
процесі розрахунків інтенсивності руху різних транспортних засобів їх слід
приводити до легкового автомобіля, застосовуючи коефіцієнти: для тролейбуса
одиничного – 3,5, зчепленого – 5,0; для інших транспортних засобів – згідно з
ДБН В.2.3-4.

1.8 Розрахункові навантаження на дорожній одяг
від транспортних засобів, що переважа-ють у потоці на вулицях (дорогах) різних категорій, необхідно
приймати за таблицею 1.3.


Таблиця
1.3


 

Категорія вулиць і
доріг

 

Номінальне ста­тичне
навантаження на вісь, кН

Навантаження

на колесо,кН

статичне

динамічне

Магістральні вулиці та дороги
загальноміського та районного значення, житлові вулиці, дороги в
промислово-складських зонах і основні проїзди найзначніших, значних і великих
міст

115

 

57,5

 

74,75

 

Вулиці, дороги та проїзди інших міських і
сільських населених пунктів

100

 

50,0

 

65,0

 

Пішохідні вулиці, доріжки, тротуари та
велосипедні доріжки

60

 

30,0

 

39,0

 

Примітка 1. Розрахунковими можуть прийматися навантаження від конкретних транспортних
засобів, проїзд

яких переважає
на даній вулиці (дорозі) або окремій
їх смузі руху (п. 5.6).

 

Примітка 2. У разі проектування
доріг у промислових і комунально-складських зонах, на яких передбача­ється

проїзд багатоосьових багатоколісних
транспортних засобів (контейнеровози,
спеціалізо­вані

автопоїзди або самохідні великовантажні платформи), а також для перевірки на
міцність одягів

існуючих вулиць і доріг за одиничних проїздів таких транспортних
засобів, слід проводити

розрахунки на дію колісного навантаження, що замінює
вплив групи поряд розташованих коліс.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *