З\’єднання на зсув та прикладання навантаження

З\’єднання на
зсув та прикладання навантаження

9.6.3.1 У зонах прикладання навантаження повинні
передбачатись відповідні заходи для внутрішніх сил і моментів, що виникають від
елементів, приєднаних до кінців та навантажень, що прикладені в межах довжини,
і повинні розподілятись між сталевою і залізобетонною складовими, з урахуванням
опору зсуву в місці з\’єднання сталі та бетону. Необхідно забезпечувати точне
моделювання схеми навантаження, яка не призводить до виникнення значного
ковзання у місці з\’єднання, що може зробити недійсними зроблені у розрахунку
припущення.

9.6.3.2 Якщо комбіновані колони і стиснуті елементи
зазнають значного поперечного зсуву, наприклад, при локальних поперечних
навантаженнях та моментах на кінцях, повинні передбачатись відповідні заходи
для передачі відповідних поздовжніх напружень зсуву в місці з\’єднання сталі та
бетону.

9.6.3.3 Для центрально навантажених колон і стиснутих
елементів поздовжній зсув за межами зони прикладання навантаження можна не
розглядати.

9.6.3.4 Зсувні з\’єднання необхідно забезпечувати у зонах
прикладання навантаження та зміни поперечного перерізу; якщо розрахункова
міцність на зсув τRd перевищується у місці
з\’єднання сталі та бетону. Зусилля зсуву повинні визначатись за зміною зусиль у
перерізі сталевого або бетонного поперечного перерізу на довжині прикладання
навантаження. Якщо навантаження прикладаються тільки до бетонного поперечного
перерізу, то отримані із пружного розрахунку загальні значення повинні
враховувати повзучість та усадку. В іншому випадку зусилля у місці з\’єднання
повинні визначатись за теорією пружності або пластичності для визначення більш
несприятливого випадку.

9.6.3.5 За відсутності більш точного методу довжина зони
прикладання не повинна перевищувати 2d або L/3, де dмінімальний поперечний розмір колони, а L – довжина колони.

9.6.3.6 З\’єднання на зсув у зонах прикладання
навантаження через пластини на кінцях комбінованих колон і стиснутих елементів
не вимагається, якщо з\’єднання між бетоном та торцевою пластиною знаходиться
постійно при стиску, з урахуванням повзучості та усадки. Для заповнених бетоном
труб круглого перерізу можна враховувати ефект обойми.

9.6.3.7 Якщо зсувні стрижні приєднуються до стінки
частково або повністю забетонованого сталевого профілю двотаврового або
подібного перерізу, можна враховувати сили тертя, що розвиваються при
поперечному розширенні бетону вдовж прилеглих сталевих полиць. Цей опір можна
додавати до обчисленого опору зсувних з\’єднань. Можна припускати, що додатковий
опір становить μPRd/2 на кожній полиці і кожному горизонтальному ряді
зсувних стрижнів, де μ – відповідний передбачуваний коефіцієнт тертя.
Для сталевих нефарбованих профілів μ можна приймати 0,5.PRd – опір одиночного стрижня.

9.6.3.8 Якщо переріз навантажений частково, то
навантаження можуть розподілятись з коефіцієнтом 1,25 по товщині tc торцевої пластини. А напруження у бетоні повинні обмежуватись фактичною
площею прикладання навантаження для порожнистих профілів згідно з 9.6.3.9, а для всіх інших
типів перерізів – згідно з ДБН В.2.6-98.

9.6.3.9 Для заповнених бетоном порожнистих сталевих
профілів для розрахунку міцності колони може враховуватись поздовжня арматура
навіть у випадку, якщо вона не приварена до торцевих пластин або не контактує
безпосередньо з пластинами за умови, що:

– не вимагається перевірки на втому;

– зазор між арматурою і торцевою пластиною не перевищує30 мм.

admin

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code