Відстань від житлових будинків до спеціалізованих районів нових морських і річкових портів слід приймати не менше 300 м, від меж районів перевантаження курних матеріалів, від резервуарів і зливо-наливних пристроїв легкозаймистих і горючих рідин на складах І категорії – не менше 200 м та не менше 100 м – на складах ІІ-ІІІ категорій.
10.1.10Залізничні вокзали в межах населених пунктів слід розміщувати на межі серединної та периферійної зон поблизу житлової та громадської забудови із забезпеченням зручних транспортних зв\’язків з центром населеного пункту, його основними житловими та промисловими районами, вокзалами інших видів транспорту.
10.1.11Станції швидкісного рейкового транспорту необхідно розміщувати в населених пуктах поблизу житлових і промислових районів, місць масового відпочинку, а також у зонах масової пересадки на інші види приміського та міського пасажирського транспорту і кінцевих зупинках, при цьому доцільно формувати транспортно-пересадочні вузли. Зупинки міських видів транспорту слід зміщувати на відстань не більше ніж 100 м від зупинок приміського транспорту. У межах транспортно-пересадочних вузлів слід розміщувати перехоплюючі велопарковки, з розрахунку 1 % добового пасажиропотоку.
10.1.12У містах з населенням понад 250 тис. осіб слід передбачати розміщення одного центрального автовокзалу (автостанція першої категорії) для дальнього міжміського (кінцевого та транзитного) сполучення та декілька приміських автостанцій, які мають розміщуватися на найбільш завантажених автобусним сполученням виїздах з міста, біля станцій внутрішньоміського транспорту на напрямках найбільшого попиту.
У великих містах автовокзал або автостанції доцільно розміщувати в серединній зоні, а в середніх і малих містах та сільських населених пунктах в центральній зоні, поблизу громадських і торгових центрів, ринків, залізничних і річкових вокзалів (з останніми допускається кооперування в одній споруді). Відстань від автовокзалів до житлової забудови повинна бути не менше 100 м , а від автостанцій – 50 м відповідно та відокремлюватись від цієї забудови зеленими захисними зонами шириною не менше 20 м.
При цьому зупинки громадського транспорту слід розміщувати мультимодально: якомога ближче одна до одної, за якомога меншої наявності перешкод при пересадці.
У разі відсутності можливості забезпечити мультимодальну пересадку, допускається зміщувати зупинки окремих видів транспорту на відстань не більше, ніж 100 м по пішохідній мережі від автовокзалів.
У межах території автовокзалів доцільно розміщувати перехоплюючі велостоянки. Кількість місць визначається розрахунком: 1 % від користувачів автовокзалу + 2 % від отриманого числа. Відстань від перехоплюючої велостоянки до автовокзалу не повинна перевищувати 30 м.
Місткість автовокзалів має бути в межах 7-12 %, а автостанції 12-17 % від кількості пасажирів, які відправляються за добу, площа території залежно від класу автовокзалу або автостанції визначається відповідно до розрахунку в межах 0,4-2,0 га.
Для орієнтовного визначення земельної ділянки автовокзалу (автостанції) приймаються показники питомої площі на один пост посадки-висадки пасажирів:
для пасажирських автостанцій з кількістю постів:
-від 3 до 7 – 300-1900 м2
для автовокзалів з кількістю постів:
-від 6 до 12 – 1301-2200 м2
-від 12 до 15 – 1001-1300 м2
-більше 15 – 700-100 м2
10.1.13Розміщення автотранспортних споруд (пасажирських автостанцій, автобусних зупинок з павільйонами) та об\’єктів автосервісу (АЗС, СТО, пункти мийки, готелі, кемпінги, тимчасові автостоянки тощо) на автодорогах загального користування – під\’їздах до найкрупніших, крупних і великих міст має здійснюватися згідно з вимогами [76]. У межах населених пунктів АЗК, АЗС, ГНП, ГНС, АГНКС мають розміщуватися у місцях, визначених у відповідних схемах, що розробляються з
урахуванням інтенсивності руху транспортних засобів, протипожежних вимог та вимог безпеки дорожнього руху.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *