Зимове утримання доріг та споруд на них

Зимове утримання доріг та споруд на них
8.3.1. Зимове утримання включає в себе виконання робіт, що поділяються на три групи: снігоочищення, видалення снігу та скол криги, ліквідація ожеледі та боротьба зі слизькістю.
8.3.2. У випадках, коли середня інтенсивність руху транспортних засобів не перевищує 120 авто/год., із розрахунку на кожну смугу руху, а також під час снігопадів інтенсивністю до 5 мм/год. (за висотою шару неущільненого снігу), снігоочищення проводиться тільки плужно-щітковими снігоочисниками без застосування хімічних реагентів.
8.3.3. Залежно від інтенсивності руху та температури повітря очищення проїзної частини без застосування хімічних реагентів починати не пізніше, як через 0,5 год. після початку снігопаду і повторювати через 1,5 – 2 год. по мірі накопичення снігу. Після закінчення снігопаду виконати завершальні роботи – сніг згребти та підмести.
8.3.4. У залежності від температури повітря щільність посипання дорожнього покриття під час обробки технологічними матеріалами повинна відповідати установленим нормам.
8.3.5. Під час снігопадів інтенсивністю понад 30 мм/год., сніг слід згрібати та підмітати окремо. Роздільне згрібання та підмітання снігу раціональне у випадках, коли процес снігоочищення складається з двох і більше циклів.
8.3.6. Забороняється переміщувати сніг з проїзної частини на тротуари, смуги та ділянки зелених насаджень, а також скидати його у водойми.
8.3.7. Очищення твердого покриття дороги від шару сніго-льодового накату або льоду виконується таким чином: спочатку шар обробляють кристалічними хімічними реагентами при нормі 200 – 300 г/м2 (найкращий ефект досягається при використанні реагентів з розмірами кристалів 7 – 10 мм), а через 3 – 5 годин після розподілу реагентів шар сніго-льодового накату або льоду сколюють автогрейдером, який обладнано гребінчатим ножем або сколювачем-розпушувачем. Відповідні реагенти повинні мати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо безпечності для людей їх застосування.
8.3.8. Якщо товщина шару сніго-льодового накату або льоду перевищує 20 мм, цикл робіт згідно з п. 11.3.7 повторюють до повного очищення дорожнього покриття. По завершенню робіт сколотий лід підгортають або укладають у вал з тим, щоб потім навантажити до самоскидів і вивезти на снігозвалище.
8.3.9. Для боротьби з ожеледицею застосовувати профілактичний метод, який запобігає утворенню ожеледиці, або метод пасивного впливу, який підвищує зчепні якості обледенілого покриття.
8.3.10. Профілактичне оброблення дорожнього покриття слід здійснювати за 1 – 2 години до виникнення ожеледиці (прогнозованої попереджувальними метеозведеннями) при нормі посипання реагентів 15 – 20 г/м. Оброблення реагентами слід починати з менш завантажених вулиць, щоб покриття вулиць з інтенсивним рухом транспорту, а також ділянки з ухилом були оброблені безпосередньо до початку утворення ожеледиці.
8.3.11. У разі превентивного оброблення покриття доцільно використовувати рідкі хімічні реагенти по нормі в перерахунку на масу сухого матеріалу.
8.3.12. У разі пасивного методу боротьби з ожеледицею покриття обробляють піскосоляною сумішшю за нормою 200 – 300 г/м2. На ухилах, зупинках громадського транспорту, перехрестях та інших місцях, де може виникати необхідність екстреного гальмування, норма оброблення може бути доведена до 500 г/м. Оброблення повторювати через 2 – 3 години, якщо зберігається льодова плівка.
8.3.13. Застосування хімічних реагентів під час зимового утримання вулиць та доріг з цементно-бетонним покриттям дозволяється лише через 1,5 року після його будівництва, якщо в цементних бетонах використовувалися повітрязалучаючі добавки, а при їх відсутності – через три роки.
8.3.14. Сніг з тротуарів та внутріквартальних проїздів має прибиратися механічним способом або вручну без застосування хімічних реагентів. Забороняється скидати сніг з тротуарів на проїзну частину після завершення робіт по механізованому прибиранню проїзної частини.
8.3.15. Вдень очищення тротуарів та внутрішньоквартальних проїздів слід починати після проходження певного часу від початку снігопаду.
Сніг, який щойно випав, не рекомендується прибирати вночі (від 22 до 6 год.), оскільки в цей час він практично не ущільнюється.
8.3.16. Боротьбу з ожеледицею і слизькістю на тротуарах і внутріквартальних проїздах слід вести фракційним способом, використовуючи пісок без домішок солі.
В окремих випадках обледенілі або покриті сніго-льодовим накатом внутріквартальні проїзди допускається посипати піскосоляною сумішшю з 3 % вмістом солі.
8.3.17. Тротуари та внутріквартальні проїзди обробляються піском за нормою 200 – 300 г/м2. На зупинках громадського транспорту, ділянках з ухилами та сходинками норму посипання збільшують до 400 – 500 г/м2. Обробка покриття має бути закінчена протягом 1 – 1,5 год. після початку утворення слизькості покриття.
8.3.18. Взимку, коли тривалий час стоїть суха погода і на дорожніх покриттях відсутні снігово-льодові відкладення, можливе їх підмітання. У цих випадках користуватися системою мокрого знепилювання робочої зони підмітально-прибиральних машин можна лише при плюсовій температурі повітря.
8.3.. Прибирання паркувальних місць у зимовий період здійснюється оператором, визначеним у розділі XVII цих Правил.
Зимове утримання доріг та споруд на них
8.3.1. Зимове утримання включає в себе виконання робіт, що поділяються на три групи: снігоочищення, видалення снігу та скол криги, ліквідація ожеледі та боротьба зі слизькістю.
8.3.2. У випадках, коли середня інтенсивність руху транспортних засобів не перевищує 120 авто/год., із розрахунку на кожну смугу руху, а також під час снігопадів інтенсивністю до 5 мм/год. (за висотою шару неущільненого снігу), снігоочищення проводиться тільки плужно-щітковими снігоочисниками без застосування хімічних реагентів.
8.3.3. Залежно від інтенсивності руху та температури повітря очищення проїзної частини без застосування хімічних реагентів починати не пізніше, як через 0,5 год. після початку снігопаду і повторювати через 1,5 – 2 год. по мірі накопичення снігу. Після закінчення снігопаду виконати завершальні роботи – сніг згребти та підмести.
8.3.4. У залежності від температури повітря щільність посипання дорожнього покриття під час обробки технологічними матеріалами повинна відповідати установленим нормам.
8.3.5. Під час снігопадів інтенсивністю понад 30 мм/год., сніг слід згрібати та підмітати окремо. Роздільне згрібання та підмітання снігу раціональне у випадках, коли процес снігоочищення складається з двох і більше циклів.
8.3.6. Забороняється переміщувати сніг з проїзної частини на тротуари, смуги та ділянки зелених насаджень, а також скидати його у водойми.
8.3.7. Очищення твердого покриття дороги від шару сніго-льодового накату або льоду виконується таким чином: спочатку шар обробляють кристалічними хімічними реагентами при нормі 200 – 300 г/м2 (найкращий ефект досягається при використанні реагентів з розмірами кристалів 7 – 10 мм), а через 3 – 5 годин після розподілу реагентів шар сніго-льодового накату або льоду сколюють автогрейдером, який обладнано гребінчатим ножем або сколювачем-розпушувачем. Відповідні реагенти повинні мати висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи щодо безпечності для людей їх застосування.
8.3.8. Якщо товщина шару сніго-льодового накату або льоду перевищує 20 мм, цикл робіт згідно з п. 11.3.7 повторюють до повного очищення дорожнього покриття. По завершенню робіт сколотий лід підгортають або укладають у вал з тим, щоб потім навантажити до самоскидів і вивезти на снігозвалище.
8.3.9. Для боротьби з ожеледицею застосовувати профілактичний метод, який запобігає утворенню ожеледиці, або метод пасивного впливу, який підвищує зчепні якості обледенілого покриття.
8.3.10. Профілактичне оброблення дорожнього покриття слід здійснювати за 1 – 2 години до виникнення ожеледиці (прогнозованої попереджувальними метеозведеннями) при нормі посипання реагентів 15 – 20 г/м. Оброблення реагентами слід починати з менш завантажених вулиць, щоб покриття вулиць з інтенсивним рухом транспорту, а також ділянки з ухилом були оброблені безпосередньо до початку утворення ожеледиці.
8.3.11. У разі превентивного оброблення покриття доцільно використовувати рідкі хімічні реагенти по нормі в перерахунку на масу сухого матеріалу.
8.3.12. У разі пасивного методу боротьби з ожеледицею покриття обробляють піскосоляною сумішшю за нормою 200 – 300 г/м2. На ухилах, зупинках громадського транспорту, перехрестях та інших місцях, де може виникати необхідність екстреного гальмування, норма оброблення може бути доведена до 500 г/м. Оброблення повторювати через 2 – 3 години, якщо зберігається льодова плівка.
8.3.13. Застосування хімічних реагентів під час зимового утримання вулиць та доріг з цементно-бетонним покриттям дозволяється лише через 1,5 року після його будівництва, якщо в цементних бетонах використовувалися повітрязалучаючі добавки, а при їх відсутності – через три роки.
8.3.14. Сніг з тротуарів та внутріквартальних проїздів має прибиратися механічним способом або вручну без застосування хімічних реагентів. Забороняється скидати сніг з тротуарів на проїзну частину після завершення робіт по механізованому прибиранню проїзної частини.
8.3.15. Вдень очищення тротуарів та внутрішньоквартальних проїздів слід починати після проходження певного часу від початку снігопаду.
Сніг, який щойно випав, не рекомендується прибирати вночі (від 22 до 6 год.), оскільки в цей час він практично не ущільнюється.
8.3.16. Боротьбу з ожеледицею і слизькістю на тротуарах і внутріквартальних проїздах слід вести фракційним способом, використовуючи пісок без домішок солі.
В окремих випадках обледенілі або покриті сніго-льодовим накатом внутріквартальні проїзди допускається посипати піскосоляною сумішшю з 3 % вмістом солі.
8.3.17. Тротуари та внутріквартальні проїзди обробляються піском за нормою 200 – 300 г/м2. На зупинках громадського транспорту, ділянках з ухилами та сходинками норму посипання збільшують до 400 – 500 г/м2. Обробка покриття має бути закінчена протягом 1 – 1,5 год. після початку утворення слизькості покриття.
8.3.18. Взимку, коли тривалий час стоїть суха погода і на дорожніх покриттях відсутні снігово-льодові відкладення, можливе їх підмітання. У цих випадках користуватися системою мокрого знепилювання робочої зони підмітально-прибиральних машин можна лише при плюсовій температурі повітря.
8.3.. Прибирання паркувальних місць у зимовий період здійснюється оператором, визначеним у розділі XVII цих Правил.

Без категорії

admin

Architect PhD Kyiv in Ukraine

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code